Agrīnās attīstības sistēma
Augam kopā
Ideja par dotās sistēmas izstrādi radās attīstošajās nodarbībībās darba procesā ar bērniem un vecākiem. Katrs vecāks vēlas dot savam mazulim visu to labāko,- lai viņs būtu vesels, gudrs, drosmīgs, veikls, labs, izlēmīgs utt.. Bet kā pareizi to darīt? Kad sākt? Vai vēl ir par agru vai jau par vēlu? Kā ieinteresēt mazuli uz darbību, bet nepiespiest? Bet ko darīt, ja pēc darba mazulim neatliek laika? Vecāki ik dienu uzdod sev šos un daudzus citus jautajumus. Nodarbībās, kas noritēs pec mūsu programmas, mēs kopā ar bērniem meklēsim atbildes uz vecākus interesējošiem jautājumiem.
Mazuļa sākotnējā attīstība, viņa prasmes un talanti ir viņa vecāku rokās. Daudzi piekrīt šim apgalvojumam, taču, kolīdz mazulis sasniedz bērnudārza vecumu, vecāki nereti steidzas noņemt no sevis atbildību par daudziem mazuļa attīstības etapiem. Tomēr arī paaudzies bērniņš tiecas pēc cieša kontakta ar vecākiem, pēc vecāku rūpēm, atbalsta un mīlestības. Lai nodrošinātu mazulim pilnvērtīgu attīstību, ir svarīgi saprast ne tikai viņa fizioloģiju, bet arī mazuļa emocionālās attīstības etapus. Bērns nevar attīstīties atsevišķi no vecāka, tas ir vienots process.
Īpaši spēcīgi šāda saikne izpaužas vecumā līdz 3 gadiem. Shēma, kas attēlota zemāk, uzskatāmi attēlo bērna saikni ar mammu.
Когда ребёнок появляется на свет, происходит процесс его физического отделения от матери. Сам по себе малыш ещё не может существовать, он лишь имеет набор врождённых
Kad bērniņš nāk pasaulē, notiek process, kurā viņš fiziski atdalās no mātes. Pats par sevi mazulis vēl nevar pastāvēt, pagaidām viņam piemīt tikai iedzimtu refleksu kopa (1.). Pirmajās divās nedēļās bērns atklāj vienotību ar māti, viņš vēl nav spējīgs saprast, kur beidzas viņš un kur sākas mamma. Mazulis sāk vadīt mammu ar raudāšanas palīdzību, mamma savukārt ir sava bērna filtrs – viņa izlemj, ar ko viņam šajā pasaulē kontaktēties, ar ko nē (2.). Nākošajā etapā, lai arī bērns jau pats „lūkojas” aiz mammas robežas, viņš vēl joprojām turas pie mammas (3.). Aptuveni no 1 gada un 8 mēnešu līdz 3 gadu vecumam mazulim rodas ideja, ka viņs ir „visvarens”, ka viņš var tikt ar visu gala tāpat kā mamma. Un te bērns sāk dusmoties, ka mamma ne vienmēr var saprast un dot viņam to, ko viņs grib - parādās nesaprašanās un konflikti (4.). Pēc kāda laika bērns atdalās no savas mammas, bet viņš vel nav „pilnīgs”. Mazulis jau skaidri apzinās, ka mamma tā ir mamma, bet viņš – viņš (5.).
Darbojoties pēc metodes „AUGAM KOPĀ”, Jūs iegūsiet:
- zināšanas un prasmes - kā dzīvot šajā sistēmā, lai bērna atdalīšanās un attīstības process noritētu veselīgi. Priekš tā tiks izmantoti dažādi formāti: mini lekcijas, klausīšanās un novērojumi, diskusijas, dažādi vingrinājumi un treniņi u.c.;
- izpratni, kā dot bērnam atbalstu, kad viņam tas ir patiesi vajadzīgs. Iemācīsities atšķirt kaprīzes no vajadzības pēc atbalsta;
- skaidru hierarhiju ģimenē. Kā būt galvenajam? Kā uzstādīt noteikumus, netraumējot mazuļa psihi?;
- izpratni par to, kas ir konflikti, kādi ir to rašanās iemesli? Kā uzvesties konflikta laikā? Ko darīt, ja bērns ir konfliktā ar citiem un ko darīt, ja viņs ir konfliktā ar vecākiem?;
- prasmi rotaļāties un darboties ar bērnu. Kā padarīt nodarbi interesantu priekš bērna? kā piesaistīt viņu attīstošai un noderīgai spēlei?;
- pārliecību par savu rīcību.
Programmas „AUGAM KOPĀ” teorijas un prakses apguve tiek piedāvāta divām interesentu grupām:
!Nodarbinātības iespēja ģimenes | |
centrā „Igmalin”! |
TIEK IZSLUDINĀTA UZŅEMŠANA JAUNĀS GRUPĀS, INTERESENTUS LŪGUMS ZVANĪT:
Krievu valodā - Mob. 26804601, T.67137770
Programmas vadītāja
Elīna Svatikova
- Geštaltterapeite, Rīgas Geštalta institūta sertifikāts
- Ģimenes centra „Igmalin” vadītāja un vadošais speciālists
- Specializācija RGI: individuālā terapija, grupu vadīšana
- Profesionālās intereses: individuālā, grupas un ģimenes psihoterapija, darbs ar bērniem un pusaudžiem, darbs ar hiperaktīviem bērniem.
- Dalība organizācijās:Eiropas un Latvijas Geštalta Terapijas asociācijas biedrs.